Špecifikácia
- Dostupnosť: skladom 2 ks
- Dostupnosť: nedostupné
- Dostupnosť: nedostupné
- Dostupnosť: skladom 1 ks, do vypredania zásobTento tovar máme skladom v posledných kusoch, väčšie množstvo už nemožno zohnať.
- Dostupnosť: skladom 1 ks, do vypredania zásobTento tovar máme skladom v posledných kusoch, väčšie množstvo už nemožno zohnať.
- Dostupnosť: nedostupné
Ku každému nákupu si budete môcť vybrať malý darček zadarmo. Nad 20 € a 80 € si budete môcť vybrať aj z drahších darčekov. Viac...
Určenie: Pre ženy
Keď sa v roku 1928 prvýkrát vzniesla k nebu vzducholoď Graf Zeppelin, bolo mi Tridsaťjeden, a to je vek, keď mladí ľudia túžia spoznať všetko, čo je nové. Vo vzduchu som síce bol ako doma, ale v lietadlách. Vzducholoď ma lákala kúzlom nepoznaného. Gigant, ktorý zatieňuje slnko a majestátne pláva oblohou, pre mňa predstavoval ďalší sen, ktorý som si chcel splniť za každú cenu.
LZ 127 Graf Zeppelin bola najúspešnejšia vzducholodí v celej ére týchto vzdušných obrov. Meno dostala po slávnom staviteľovi vzducholodí, grófovi Ferdinand von Zeppelin. Bola postavená v dielňach v nemeckom Friedrichshafene a mala pozoruhodné parametre. Impozantný bola ako dĺžkou 236 metrov, tak objemom vodíkové náplne, ktorý predstavoval 85 036 m3. Vyzerala ako veľryba plaví vpred rýchlosťou 115 kilometrov za hodinu, aj keď dokázala vyvinúť aj rýchlosť 130 kilometrov za hodinu. A rovnako ako veľryby brázdia svetové oceány, aj Graf Zeppelin sa dokázala presunúť na vzdialenosť 12 000 kilometrov. K tomu jej slúžilo päť motorov Maybach VL 2, každý po 390 kW, ktoré boli poháňané špeciálne vyvinutým "modrým plynom", teda zmesou propylénu, metánu, etánu, acetylén, butylénu a vodíka. Vzducholoď mala duralovú tuhú kostru s centrálnym kýlom, gondola pre cestujúcich a posádku bola umiestnená pod prednou časťou trupu. Vzducholoď vyzerala tak bezpečne, takmer matersky so svojimi širokými bokmi ...
V roku 1929 sa Graf Zeppelin vydal na propagačné cestu okolo sveta a niesol pár šťastlivcov, ktorí za tento zážitok zaplatili nemalé peniaze. Ako som im závidel! V roku 1931 už vzducholoď lietala na pravidelnej linke do Južnej Ameriky, v ďalších rokoch potom z Nemecka do Brazílie. Počas desiatich rokov úspešnej prevádzky nalietal Graf Zeppelin 17 177 letových hodín, urazil 1 700 000 kilometrov a dopravil 34 000 cestujúcich a 78 ton pošty. Európou znel reklamný slogan In zwei Tagen nach Amerika, teda Za dva dni v Amerike, a ja si stále hovoril - budúci mesiac poletím aj ja ... A potom, v jedinom okamihu, sa predstava o bezpečnom korábu nebies zrútila. Keď sa šiesteho mája 1937 vzducholoď Hindenburg pokúšala pristáť na letisku Lakehurst v New Jersey, vzplanula. Katastrofa si vyžiadala 36 životov. Skaza vzducholodi rozmetala nielen samotný vzdušný koráb, ale aj sen mnohých ľudí, ktorí túžili cestovať na druhý koniec sveta pod jeho obrím bruchom.
Tragická nehoda mnou samozrejme otriasla, ale - aj keď je drsné to povedať - na smrť som si vo vojnových rokoch musel zvyknúť. A moja túžba po poznaní vždycky určovala môj život oveľa viac než obavy z možného konca. Stále som prahnul po zážitku z letu vzducholodí a nechcel som sa zmieriť s tým, že ma o neho osud pripraví. Tým skôr, že svetlo sveta uzrela ďalšie vzducholoď - sesterská LZ 130 Graf Zeppelin II, ktorá sa prvýkrát zdvihla k oblakom 14. septembra 1938. Mala rovnaký objem vodíkové náplne ako Hindenburg, teda 200 000 m3, dĺžku 245 metrov a priemer 41 metrov. Každý z jej štyroch motorov mal výkon 890 kW. "Áno, to je moja šanca," hovoril som si. Lenže netušil som, že Graf Zeppelin II je posledná vzducholoď, ktorá bola postavená a vzniesla sa do vzduchu. Politická situácia bola v tých časoch rovnako výbušná, ako vodík v obrovskom tele týchto strojov. Na hélium, ktoré by ho mohlo nahradiť, bolo uvalené embargo, a vodíkom plnené vzducholode nesmeli po katastrofe Hindenburgu prepravovať cestujúcich. A tak sa stalo, že som si tento svoj veľký sen nesplnil.