Špecifikácia
- Dostupnosť: skladom 2 ks
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: do 6-10 dní od objednania
- Dostupnosť: do 6-10 dní od objednania
- Dostupnosť: do 6-10 dní od objednania
Ku každému nákupu si budete môcť vybrať malý darček zadarmo. Nad 20 € a 80 € si budete môcť vybrať aj z drahších darčekov. Viac...
Určenie: Pre mužov
Vrtuľník... Kde sa vlastne vzal? Aká je história tohto vzdušného dopravného prostriedku, ktorý zo všetkého najviac pripomína hmyz, ktorý sme zvyknutí vídať nad vodnou hladinou? Keď som sa pátrali po jeho vzniku, zistil som, že hračka s rotujúcimi plochami sa vraj objavila už v 4. storočí pr. N. L. V Číne, kde bol tiež popísaný všeobecný princíp vrtuľníka.
Aj renesančný učenec Leonardo da Vinci pochopil, že sa jedná o revolučnú myšlienku, a zameral sa na ňu vo svojich nákresoch. A keď preskočíme niekoľko storočí a niekoľko sto kilometrov, v roku 1894 sa ocitneme na slovenskom, kde vynálezca a konštruktér Ján Bahýľ vypracoval návrh vrtuľníka s pohonom ľudskej sily. Síce si ho nechal patentovať, ale potom sa slovenská vynález stratil niekde v mori prebujnenej administratívy.
Zdá sa, že s lietaním majú čo do činenia bicykle ... Rovnako ako leteckí priekopníci bratia Wrightovi boli nadšenými cyklistami a výrobcovia kolies, prvý zdokumentovaný vrtuľník zostrojil Francúz Paul Cornu, inžinier, ktorý s bicyklami obchodoval. Skonštruoval stroj s dvoma šesťmetrovým čtyřlistými vrtuľami a spaľovacím motorom o sile 24 konských síl a 8. novembra roku 1908 sa s ním vzniesol niekoľko centimetrov nad zem. Po pár dňoch pokus zopakoval a vzniesol sa do výšky jeden a pol metra. Ale pretože jeho vynález nebolo možné prinútiť k pohybu do strán, nie je považovaný za helikoptéru v pravom slova zmysle. Preto prvenstvo v tomto smere patrí Nemcom - plne funkčný vrtuľník bol predstavený v roku 1938 v Berlíne.
Ale urobme ďalší skok v dejinách vrtuľníkov a vstúpme priamo do roku 1975, kedy Frank D. Robinson, zakladateľ populárnej značky rovnakého mena, vypustil do vzduchu prvý prototyp dvojmiestneho vrtuľníka Robinson R-22. Stroj získal v roku 1979 medzinárodnú certifikáciu a rozbehla sa jeho výroba. Od roku 1990 potom spoločnosť rapídne zvýšila produkciu a na trh uviedla novú štvormiestnu variantu R-44.
Robinson R-22 a R-44 sú zrejme najpopulárnejšie malé vrtuľníky na svete. Drží takmer všetky svetové rekordy vo svojej kategórii (E-1) - napríklad za najvyššiu rýchlosť, dosiahnutú nadmorskú výšku, maximálne zaťaženie či dolet. V roku 1997 tento typ stroja preslávila odvážna Jennifer Murray, ktorá s vrtuľníkom R-44 ako prvá žena obletela zemeguli. Vzdialenosť 36 000 kilometrov Jenny urazila za 97 dní a cesta nebola jednoduchá. Viem to veľmi dobre, pretože som jej ešte pred štartom túto cestu niekoľkokrát rozprával. Ale nedala si povedať a ja si aspoň vyhradil, že budem pravidelne dochádzať na riadiacej vežu a sledovať jej dobrodružstvo prostredníctvom rádiových vĺn. Potýkala sa s vrtochy počasia, tu a tam ju trochu opúšťala guráž, ale nevzdala to. Niekoľkokrát som jej bol nápomocný aspoň radou, ktorá jej vytiahla zo ťažkej situácie. Myslím, že keď Jenny konečne pristála v cieli svojej cesty, obaja sme si vydýchli. O pár rokov neskôr sa R-44 znovu preslávil v extrémnych podmienkach, keď sa jeho verziu Raven II podarilo ako prvému piestové vrtuľníka na svete dosiahnuť najprv severnej, a potom aj južný pól.
Do kabíny vrtuľníka R-44 sa okrem pilota zmestia ďalšie tri cestujúcich, a to je dobre, pretože let vrtuľníkom je mimoriadny zážitok. Kedykoľvek mám možnosť, idem do toho. Ešte ste to neskúšali? Odporúčam. Síce sa hovorí, že pohľad do krajiny je najkrajší z chrbta koňa, ale ja by som si dovolil nesúhlasiť. Pohľad z kabíny vrtuľníka je navyše ochutený primeranou dávkou adrenalínu a okrem toho, z konského chrbta nikdy neuvidíte za obzor...