Špecifikácia
- Dostupnosť: skladom 5 ks
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
Ku každému nákupu si budete môcť vybrať malý darček zadarmo. Nad 20 € a 80 € si budete môcť vybrať aj z drahších darčekov. Viac...
Určenie: Pre mužov
Som Antonio, už štvrtý toho mena a milujem lietanie rovnako ako niekoľko generácií mužov v našej rodine. Prvým z nich bol môj pradedo, ktorý bol ako dieťa svedkom samých počiatkov letectva. Dobývanie neba prepadol aj môj dedo, môj otec sa potom stal leteckým konštruktérom. Moja vášeň pre lietanie je spojená s vetroňom či paraglidingom. Lietanie bez hluku motora, v absolútnom tichu nekonečnej oblohy ... Viete, aká je to krása?
Myslím, že človek zatúžil po lietaní už v okamihu, keď prvýkrát zaklonil hlavu a zbadal, ako vtáky ľahko a bez námahy križujú neba. Ale trvalo dlho, než sa to niekomu podarilo. Najprv sa z oblohy zrútil bájny Ikaros, keď slnko roztavilo vosk spájajúcej perie na jeho perutiach, a dokonca aj prvé lietajúci muž novodobej histórie, Otto Lilienthal, skončil podobne. Za svoj život postavil osemnásť klzákov a uskutočnil okolo dvoch tisíc letov, ale nakoniec roka 1896 zomrel na následky pádu potom, čo prudký poryv vetra zlomil krídlo jeho stroja.
Dnes už je všetko inak. Človek pokoril nielen neba, ale aj hlboký vesmír, však potom, ohluchnutý revom silných motorov, sa rovnako vrátil k lietaniu na vetroňoch. Neviem, či je to "lepšie", ale je to iné. Dokonalé súznenie s prírodnými silami, pocit, že krídla sú súčasťou vášho tela ... Ste odkázaní na vlastné schopnosti a umenia, na to ako ovládate zákony termických prúdov.
Túžba človeka po lietaní je spojená s potrebou odpútať sa od zeme, ktorá si nás pevne drží "pri tele". A napriek tomu, keď lietate na klzáku, nepotrebujete vietor, ako si mnohí myslia, ale krajinu, lepšie povedané teplo, ktoré z nej vyžaruje. Najprv slnko ohreje zem. Zemský povrch potom ohreje vzduch, a ten stúpa nahor. Masy teplého vzduchu sa dvíhajú a čím sú vyššie, tým klesá ich tlak a postupne sa ochladzujú. Stále sú ale teplejšie ako okolitý vzduch, a tak stúpajú ďalej. A s nimi aj klzák, čiže vetroň, ktorý vďaka tomu dokáže bez pomoci motora dosiahnuť výšky niekoľkých kilometrov a doletieť do vzdialenosti stoviek kilometrov.
Nepoznám nič, čo by sa vyrovnalo pocitu nezmerné slobody na krídlach vetroňa. Možno, keď horolezec stane na vrcholku veľhory, prežíva niečo podobné. Ale predsa len je stále spojený so zemou. Ja, keď plavím vo výšinách, vnímam jej existenciu, ale zemská tiaže akoby zmizla. Aj napriek tomu, že musím stále sledovať, ako sa mení počasie, ovláda ma bezbrehá eufórie. Som proste v nebi...