Špecifikácia
- Dostupnosť: skladom 2 ks
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: do 6-10 dní od objednania
(Doba dodania môže byť o vianočné sviatky o niekoľko dní vyššia.)
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: do 6-10 dní od objednania
(Doba dodania môže byť o vianočné sviatky o niekoľko dní vyššia.)
- Dostupnosť: do 6-10 dní od objednania
(Doba dodania môže byť o vianočné sviatky o niekoľko dní vyššia.)
- Dostupnosť: do 6-10 dní od objednania
(Doba dodania môže byť o vianočné sviatky o niekoľko dní vyššia.)
Ku každému nákupu si budete môcť vybrať malý darček zadarmo. Nad 20 € a 80 € si budete môcť vybrať aj z drahších darčekov. Viac...
Určenie: Pre mužov
V priebehu druhej svetovej vojny boli proti našim lietadlám Spitfire a Hurrican nasadené stíhacie lietadlá Messerschmitt Bf 109. Boli to nepriateľské stroje, takže sme ich siluety na nebi nenávideli, ale popravde - lietadlo nemôže za človeka, ktorý sedí v jeho kabíne. A preto musím spravodlivo priznať, že Messerschmitt, aj keď mal svoje chyby, bol výborný stroj.
Takmer do konca druhej svetovej vojny bol Messerschmitt chrbticovým stíhacím lietadlom Luftwaffe. Aj keď prešiel dlhou cestou, kým získal plnú kondíciu. Pôvodne išlo o ľahkú stíhačku s motorom s výkonom 500 kW. Jej rýchlosť nepresiahla ani 500 kilometrov za hodinu, na palube sa nachádzali dva guľomety kalibru 7,92 mm. Aby mohlo lietadlo v boji konkurovať nepriateľským strojom, stala sa z neho postupne stíhačka vyzbrojená kanónom kalibru 30 mm, dvoma ťažkými guľometmi kalibru 13 mm as možnosťou podvesiť ďalší pár kanónov. Poháňaná motorom vybaveným vstrekovaním vody do valcov s výkonom viac ako 1 300 kW dosahovala rýchlosť cez 700 kilometrov za hodinu.
Problémom tohto jednomiestneho dolnoplošného stíhacieho lietadla boli dva okamihy - vzlet a pristátie. Keď už sa dostal do vzduchu, bol - bohužiaľ pre lietadlá spojeneckých armád - výkonný a obratný.
S kvalitami Messerschmittov sme sa my, Briti, zoznámili po tom, čo Británia s Francúzskom vyhlásili Nemecku vojnu. Bolo to 3. septembra 1940. Priebežne sme potom v rámci jednotlivých útokov merali svoje sily. Boj v oblakoch vyvrcholil v priebehu povestnej bitky o Británii, ktorá sa tiahla niekoľko mesiacov od júla 1940. Spočiatku vojny lietali Messerschmitty voľne a nemuseli - ako to bolo neskôr - sprevádzať bombardéry. Proti nemeckým stíhačkám boli najprv nasadené naše Hurrycany. Bohužiaľ sa ukázalo, že Messerschmitty sú oveľa rýchlejšie, a to ako v stúpaní, tak v strmhlavom lete. Tiež strelné zbrane na ich palubách boli výkonnejšie. Na druhú stranu však mali Messerschmitty malý dolet, v operačnom priestore sa mohli zdržiavať iba desať až dvanásť minút, a tiež mali malé palivové nádrže. Z tohto pohľadu bolo veľkou výhodou, že Británia je ostrovná krajina.. Často stalo, že nemecký pilot musel núdzovo pristáť do vôd kanála La Manche.
Než sa Messerschmitty Bf 109 predviedli v bitke o Británii, bojovali nad Španielskom a zúčastnili sa na prepadnutí Poľska. Spoznala ich aj Afrika a východný front. Na tomto type stroja tiež lietal najlepší stíhač všetkých čias Erich "Bubi“ Hartmann. Počas druhej svetovej vojny zostrelil 352 lietadiel v priebehu 825 vzdušných súbojov. Škoda, že bojoval na zlej strane..