Česká republikaSlovensko

Tričko Antonio Live and Fly History of Flight - modré

Tričko Antonio Live and Fly History of Flight - modré
  • Tričko Antonio Live and Fly History of Flight - modré
  • Tričko Antonio Live and Fly History of Flight - modré
  • Tričko Antonio Live and Fly History of Flight - modré
  • Tričko Antonio Live and Fly History of Flight - modré
  • Značka: Antonio
  • Kód tovaru: HISTORYOFFLIGHT
  • Dostupnosť: 3 ks skladom
  • Cena:
    31,73 € 29,82 € (6% zľava)
    zľava platí ešte
    (24,85 € bez DPH 20%)
    K tomuto tovaru získate darček podľa výberu zadarmo.

Darček zadarmo! K tomuto tovaru si budete môcť v nákupnom košíku vybrať darček zadarmo (zoznam možných darčekov - reflexná páska, rúško, balenie náplastí...).

Výmena veľkosti zadarmo do 14 dní od doručenia. Viac...

Keď dnes príde v spoločnosti reč na prvé pokusy o lietanie na stroji ťažšom ako vzduch, ktorý poháňa motor, všetci hovoria len o bratoch Wrightových. Ale niekto ich predbehol. Počuli ste niekedy o francúzskom inžinierovi Clémentovi Aderovi? Že nie? A predsa to bolo práve on, kto skonštruovalo lietadlo Eole. Z dnešného pohľadu bizarný stroj na parný pohon nazval podľa gréckeho boha vetra.

Niet divu, že Francúzi považujú za otca motorových lietadiel práve Adera. Ten sa so svojim lietadlom pripomínajúcim netopiera vzniesol do vzduchu ju 9. októbra 1890, teda trinásť rokov pred bratmi Wrightovými! Je pravda, že let bol veľmi krátky. Eole, či správne po francúzsky Éole, sa pýšil "netopierími“ krídlami z lát potiahnutých hodvábom, ktorá sa rozpínala dvanásť metrov do šírky. Do ich konštrukcie Ader premietol výsledky pozorovania vtáčích krídiel - na tento účel choval vo voliére bociany. Sklon aj zakrivenie krídiel sa dali meniť pomocou laniek. Štvorlistú bambusovú vrtuľu poháňal liehom vykurovaný parný stroj s výkonom 14 kW. Bol to dvojvalec s dvojitou expanziou pary, s rúrkovým kotlom a horákmi na alkohol.

Na jeseň roku 1890 bol Eole hotový a podľa svojho tvorcu pripravený vzniesť sa do vzduchu. Pre tento mimoriadny okamih si Ader vybral park kaštieľa Armainvilliér, ktorý patril jeho priateľke pani Pereirovej. Tá si slávnu chvíľku pochopiteľne nemohla nechať ujsť, a aby svedkov technického zázraku bolo viac, na mieste sa zhromaždilo aj niekoľko záhradníkov. Eole sa po roztočení vrtule za kolísanie krídiel naľavo aj napravo as množstvom poskokov naozaj vzniesol! Síce len o niekoľko decimetrov a po päťdesiatich metroch opäť dosadol na kolesá, ale nemohlo byť pochýb o tom, že sa odpútal od zeme. "Na niekoľko sekúnd som sa ocitol v stave nevýslovnej blaženosti," spomínal po rokoch Ader. Radosť mu zrejme nepokazilo ani to, že pokus nebol oficiálne uznaný ako let. Požiadavky pre let totiž znejú: vzlietnuť a potom sa vrátiť na miesto štartu.

Francúzske Ministerstvo vojny však pokus zaujal a rozhodlo sa Adlera v ďalšej činnosti podporiť. Výsledkom bol ďalší stroj Avion III, ktorý inžinier zostrojil z dreva a plátna. Lietadlo s rozpätím krídiel pätnásť metrov mali do výšky zdvihnúť dve ťažné štvorlisté vrtule, z ktorých každú poháňal samostatný parný stroj. Ale pokus zdvihnúť lietadlo do vzduchu, ktorý Adler podnikol v roku 1897, zlyhal, dokonca skončil zničením stroja. A to bol koniec leteckých snov vynálezcu, ktorý našťastie nezahorkol, pretože mal aj ďalšiu oblasť záujmu - telefón. Mimochodom, v tomto odbore bol oveľa úspešnejší. Vylepšil pôvodný Bellov prístroj av roku 1880 dokonca v Paríži zaviedol telefónne linky.

Dizajn produktu je kombináciou tlače a 3D efektu. Dodávané v darčekovom balení.

Parametre
Materiálové zloženiebavlna
Materiál100% bavlna
Gramáž (g/m2)200
VelikostSMLXLXXL
Max. šírka predného dielu (cm)5053565962
Pre obvod hrudníka (cm)88-9494-100100-106106-112112-118
Dĺžka zadného dielu (cm)6972747678
Dĺžka rukáva (cm)2020202121

Kde sa meria?

Nižšie nájdete zoznam všetkých dokumentov, ktoré vám môžu pomôcť pri rozhodovaní o kúpe.

Nový dotaz