Špecifikácia
- Dostupnosť: skladom 4 ks
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: skladom 1 ksTento tovar máme priamo skladom v počte 1 ks a v tomto množstve ho môžeme hneď odoslať. Je možné objednať aj viac kusov, tie by sme mali skladom do 6-10 dní od objednania.
- Dostupnosť: do 6-10 dní od objednania
Ku každému nákupu si budete môcť vybrať malý darček zadarmo. Nad 20 € a 80 € si budete môcť vybrať aj z drahších darčekov. Viac...
Určenie: Pre mužov
Mám rád grécku mytológiu, možno preto, grécki bohovia sídlili na vrchole Olympu, vlastne v oblakoch, teda tam, kde sa odohrával aj môj život. Mytológiou sa zjavne inšpirovali aj ďalší ľudia zamilovaní do lietania, pretože mimoriadny štvormotorový transportné lietadlo Hercules nesie meno bájneho syna gréckych bohov obdareného nadľudskou silou a odvahou ... Stroj C-130 Hercules robí legendárnemu hrdinovi česť. Vďaka svojim unikátnym vlastnostiam je považovaný za najdôležitejší transportné lietadlo vôbec. Jeho misií bolo už toľko, že ich nemá zmysel počítať. Hercules križoval nebo nad rovníkovými trópy, ale mieril aj k polárnym základniam na Južnom póle.
Za svoj život som lietal na stíhačkách, prevádzkoval leteckú školu a v malom tiež leteckú prepravu osôb, ale do leteckého transportu nákladov som sa nikdy nepustil. Možno je to škoda, človek má skúsiť všetko, ale rovnako by som si mohol dovoliť len malá transportné lietadlá. Hercules, keď začínal lietať, mal nosnosť cez jedenásť ton nákladu, dnešné stroje sa môžu vzniesť až s dvadsiatimi tonami. Stroj môže samozrejme prepravovať tiež bežné cestujúcich či vojakov. Jeho konštrukcia a technické parametre mu umožňujú štartovať a pristávať na nerovných a neupravených plochách, ale dokáže aj iné kúsky.
Už v roku 1953 Hercules pokusne pristál na palube lietadlovej lode USS Forrestal. Najskôr išlo len o letmá pristátie s okamžitým odletom. Americké letectvo potrebovalo vyskúšať, či je možné využívať pre doručovanie nevyhnutných zásielok na tieto plavidlá tak robustný stroj. Podarilo sa, a lietadlo potom celkom jednadvacetkrát pristál s nákladom na palube lietadlovej lode a zase z nej odštartoval. Ale práve pre svoju veľkosť musel byť nahradený menším lietadlom C-2 Greyhound. Nevošiel sa totiž do lietadlového výťahu a na palube trochu prekážal ...
Ďalšie odvážny kúsok lietadlo Hercules predviedol počas vojny vo Vietname. Základňa Khe-Sanh blízko severovietnamských hraníc sa ocitla v dlhodobom obkľúčení. Jediná cesta, kadiaľ k nej preniknúť, viedla vzduchom. Vietkong ale číhal a zasypal delostreleckou paľbou každé lietadlo, ktoré sa tu pokúsilo pristáť. Padáky s nákladom zase často končili v rukách nepriateľa. Riešením tejto situácie bol tak zvaný Lapės - padákový výsadkový systém pre malé výšky. Jedná sa o zhadzovaní padáku s nákladom, kedy lietadlo nepristáva, len pribrzdí. A Hercules si na to trúfol. Lepšie povedané, trúfli si posádky, pretože vedeli, že Hercules na to má. Lietadlo doletel na miesto a vo výške jeden a pol až tri metre otvoril svoju nákladovú rampu. Prúd vzduchu nafúkol padáky a tie potom v rýchlosti okolo 180 km/h vytiahli paletu s nákladom.
C-130 Hercules je skrátka hrdina. Naplno začal slúžiť v roku 1954 a od tej doby pracuje pre rôzne armády, bez toho, aby výrazne zmenil svoju vonkajšiu podobu. Proste sa podaril hneď na prvý pokus.
V darčekovom balení.